Riverdale Stables - Introduktion

Varmt välkommen till Riverdale Stables!
   Här på gården föder vi upp och tränar samt tävlar förstaklassiga Svenska Halvblod. Hästarna används både till hoppning och dressyr, men även också bara för en avkopplande ridtur om man känner för det. Gården är just nu under utbyggnad, då det ska tillkomma en tävlingsarena, ridhus, och ridbana. Vårt stall är rymligt och har plats för 25 hästar, det finns även fikarum, foderrum och sadelkammare.
   Just nu äger jag tillsammans med min bror Jason 6 hästar, tre ston och tre hingstar. Vi har även anställt en jätteduktig dressyrryttare som tar lite extra hand om våra dressyrhästar. Jason och jag själv är mer intresserade i hoppning, men självklart tycker vi båda också om att rida dressyr. Jag som driver gården heter Heather Riverdale, och jag och min bror har båda ridit sen innan vi kunde gå. Vi har vuxit upp med hästarna, och det är så vi vill fortsätta våra liv.
 
 Här ser ni våra tre hingstar som busar runt i hagen! Från vänster: RDS Pereferin, RDS Creame och RDS Chevrey.
 
Jag tänkte bara lite kort introducera vad  vi heter vi som bor på gården, och vilka hästar som finns här. Jag heter som sagt Heather Riverdale och jag driver den här gården tillsammans med min bror Jason Riverdale. Jag är 27 år gammal och älskar hästar över allt annat. Jag äger de flesta hästarna förutom Pereferin och Brienne som Jason äger. Han är en otroligt duktig hoppryttare och både tränar och tävlar hans hästar. Eftersom att vi båda känner att vi brinner mer för hoppning än dressyr och verkligen vill ha våra hästar på högsta nivån har vi anställt en jättegullig tjej som heter Amelia Ek, otroligt duktig dressyrryttare. Hon tycker väldigt mycket om, förutom hästarna, att shoppa och hon kan bry sig väldigt mycket om sitt yttre.
 
Hästarna på Riverdale Stables:
RDS Pereferin
Kön: Hingst
Färg: Svettfux
Inriktning: Hoppning
Född. 2004
Information: Pereferin, aka. Peff är en stor och glad lite äldre herre. Han är i slutet av sin tävlingskarriär, och därför har vi inte så särskilt höga krav på honom längre. Han kommer användas till avel efter att han pensioneras, men tills dess kommer han hoppa lite lägre klasser. Han är otroligt smart och smidig, och hade han inte stått hos oss hade han mest troligt arbetat som polishäst.
 
RDS Queen
Kön: Sto
Färg: Grå
Inriktning: Dressyr
Född: 2008
Information: Queen är en otroligt vänlig och gullig häst, hon är även väldigt prydlig av sig. Hon är en riktigt vacker häst, och passar därför bra som dressyrhäst. Hon har ett stort och luftigt steg, och hon älskar att jobba. Hon är den enda dressyrhäst som jag aldrig någonsin fått över ett par bommar. Hon hatar allt som har med hinder att göra, och hon håller alla fyra hovar bestämt på marken.
 
RDS Tullip
Kön: Sto
Färg: Brun
Inriktning: Hoppning
Född: 2007
Information: Tullip, eller Blomman som hon också kallas för ibland, är snabbaste hästen i stallet. Om hon inte varit så otroligt duktig på att hoppa hade hon använts som gallopör! Hon är även väldigt lekfull av sig. 
 
RDS Creame
Kön: Hingst
Färg: Cremello
Inriktning: Dressyr
Född: 2010
Information: Creame är en riktig ögonsten, otroligt stilig och snygg att titta på. Han har bra gener och är en väldigt fin dressyrhäst. Han är lyhörd och en väldigt känslig häst, han kräver en ordentlig och stadig ryttare. Den som riden Creame mest är Amelia, och hon har utbildat honom från grunden.
 
RDS Brienne
Kön: Sto
Färg: Vit
Inriktning: Hoppning
Född: 2011
Information: Yngsta hästen i stallet, men trots det är hon otroligt välutbildad. Hon är Jasons häst, och hans mål med henne är att tävla i 140 cm innan året är slut. Hon tar lätt in information och är väldigt lydig. Hon är en stor favorit hos många, och är väldigt mysig.
 
RDS Chevrey
Kön: Hingst
Färg: Isabell
Inriktning: Hoppning
Född: 2005
Information: Chevy är en av mina favorithästar, det är honom som jag helst väljer om jag vill ta en avkopplande ridtur innan ett tyngre ridpass. Bortsett från hans hoppträning brukar jag träna lite trickträning med honom, och NH. Han är en väldigt trevlig och stabil häst.
 
 
 
 
Postat av: Anonym

Jättefina hästar!

Svar: Tack så mycket! /Julia
threesimsnerds.blogg.se

2014-07-10 @ 16:30:16
Postat av: Dina Kingblanket

Åå så fin fina hästar!

Ps: Vart laddar man ner såna fina boxar?^^

Svar: Tack så mycket! Boxarna är från lakesidesaddelry.weebly.com :)
/Julia
threesimsnerds.blogg.se

2014-07-10 @ 19:10:16
Din bloggadress: http://dinakingblanket.blogg.se
Postat av: Linnea

Hej! Jag är ny började på Sims husdjur/petas så jag har några frågor till dig:)

1. Bygger du dina hus och stall själv?
2,hur får man fram skriv rutan om man ska skriva in en fusk kod?
3.vilka sidor laddar du ner saker på?
4. Hur anlitar man tränare?

Jag tår väldigt tacksam för svar:)

Svar: Hejsan! Ja, jag bygger allt själv, även mina hästar/simmar gör jag alltid själv från grunden. Och för att få fram fuskrutan klickar man (på en pc iallfall, borde vara ungefär samma på mac) ctrl+shift+c :)Oj, jag laddar ner från en biljon olika sidor och tyvärr har jag inte sparat allt, men det är ungedär som Amanda skrev i sitt tipsinlägg om nedladdningssidor!
Tränaren är bara en del i min berättelse, jag har alltså inte anlitat henne på riktigt. Hon är bara en vanlig sim i hushållet :)

Hälsningar Julia
threesimsnerds.blogg.se

2014-07-11 @ 20:58:23
Postat av: Ebba

Hej Julia!
Grymt fina hästar,speciellt den brun/gula hingsten i hagen,inte den i mitten! <3
Här kommer några frågor! :
1:Spelar du StarStable med,isåfall,vad heter du?
2:Hur många Sims 3 har du?
3:Ska du köpa Sims 4?
4:Vart laddar man hem glans på hästarna?

Tack oo hej för mig! :D

Svar: Hejsan Ebba! Tack så mycket, ja han är också en av mina favoriter c:
Japp, jag spelar starstable! Jag heter Adrienna Darkbell där. För tillfället har jag 3 stycken sims, grundspelet, husdjur och semesterparadis. Jag vet inte om jag kommer köpa Sims 4, just nu känns det inte nödvändigt iallfall. Glansen som jag har laddat ner finns här: http://lakesidesaddlery.weebly.com/entries/hd-horse-coat. Det är en pagagefil, så om du inte vet hur man gör så läs Amandas senaste inlägg :)

Hoppas du fick svar på dina frågor! Hälsningar Julia
threesimsnerds.blogg.se

2014-07-12 @ 13:39:22
Postat av: Jasmine Snösten =D

(förlåt på förhand =)) alltså RDS Brienne är väl bara 3 år, man rider ju in hästar vid 3 års ålder ju, men man ska inte börja hoppa dem förrän de är 4, så TÄVLA i 140 med en 3årig häst.... det låter lite konstigt =P (haha förlåt om jag låter sur men jag är himla petig av mig XD när det gäller häästar =D)

2014-07-13 @ 09:22:22
Din bloggadress: http://starstableoffline.blogg.se
Postat av: JAAAAAAZZZYYYYYYY =DDDDD

skulle glädja mig om jag fick svar =P =D

2014-07-23 @ 18:16:09
Din bloggadress: http://starstableoffline.blogg.se
Postat av: Simsaren

Har du modet där man kan ha hur många simmar som helst i hushållet?
Isåfall var laddade du ner det?
Tacksam för svar❤️

2017-05-11 @ 10:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Hejhej, mitt namn är Amanda och jag är en simsgalen tjej på 17 år. Jag har spelat sims sedan sims 1 kom och hittade det via min fader, och nu på senare år så nördar jag sims 3 till och från. Jag och mina Vänner här på TSN bestämde oss för att dela med oss av våra simmars historier här så jag hoppas ni följer och gillar det.





Hallå där! Jag heter Julia och jag är 17 år gammal. Jag har spelat Sims i väldigt många år, mestadels TS2. Jag själv är totalt hästtokig, och jag tycker även väldigt mycket om att redigera bilder och fota. Välkommna hit!

Mail:
[email protected]
Instagram:
-