GES - Bakteriespridning

Igår så låg jag och Daren i sängen och pratade, precis som alla andra kvällarna. Fönstret var öppet och lite ibland så kom det små kalla vindar och blåste på oss. Men det var inte kallt utan helt perfekt. Innan jag träffade Daren så brukade jag sitta barnvakt åt folk jag känner, det var både för pengarna men även för min kärlek för barn. 

Daren tog min hand och log mot mig och frågade mig om vad jag tycker om tanken att skaffa barn med honom, hela jag sken upp och frågade om det var vad han ville? Precis när nästa vindpust kom på oss så log han och nickade. Detta som jag hade väntat på så länge, äntligen skulle vi påbörja att försöka skaffa barn. Jag visste ju dock att det kan ta flera månader innan jag lyckas bli gravid.
Lyckan för mig varade inte länge, vi hörde ett konstigt tyst gnäggande utifrån och jag kollade snabbt ut, White Sparkle stog helt still och såg hängig ut så jag slängre på mig kläder och sprang ut. 

Hon reagerade inte när jag kom in i hagen utan hon bara stog och orkade inte göra någonting. Mitt hjärta dunkade och allt jag kunde tänka på var att jag skulle förlora henne, det såg verkligen så illa ut.
WS frustade lågt och sänkte huvudet ännu mer. Jag kopplade på grimskaftet och tog in henne i sin box och ringde till veterinären. Det visade sig bara vara en bakterie som kan ta väldigt hårt på hästars krafter när de bearbetar den, men den är helt ofarlig. Vi fick lite medicin som hon ska få morgon och kväll och sedan ska hon stå inne ensam i två dagar för att de andra inte ska smittas.

Solen hade börjat gå upp och WS har inte rört sig med än huvudet som hon vrider på hela tiden. Hon undviker att möta min blick och det gör väldigt ont i ens lilla mammahjärta och se henne såhär. Det är helt otroligt att en bakterie kan göra en häst till en helt annan häst. Jag hoppas och längtar tills hon blir sig själv igen. ♥
 
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Sjukt bra Sims blogg! :) Blev snabbt en av mina favoriter!

Svar: Tack så mycket! :D
threesimsnerds.blogg.se

2014-07-13 @ 17:48:32
Din bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Ida

WCIF halmen på golvet? :)

Svar: Jag tror det är den härifrån http://baraquesasims.wifeo.com/le-necessaire-du-constructeur-ground-cover.php Kram / Amanda
threesimsnerds.blogg.se

2014-07-13 @ 19:39:17
Postat av: Sofie Dolphinknight

Jag har börjat intressera mig för sims igen pga denna blogg, ni beskriver så sjukt bra och målande! Men Amanda kan inte GES köpa en till häst? för de verkar som om du har 4 eller 6 boxar i stallet ;)

2014-07-14 @ 06:51:50
Postat av: Felicia

Jag har oxå fåt intresset att börja spela sims igen, pga denna blogg den är sjukt bra och spännande! Love it

2014-07-14 @ 11:27:56
Postat av: Linnea

Hej hur kan du göra så att hon har olika ridbyxor?

Älskaverkligen eran blogg kollar hela tiden om n har lagt upp något nytt:)

Svar: använder Nraas mod Mastercontroller och lägger till flera outfits :) Kram / Amanda
threesimsnerds.blogg.se

2014-07-14 @ 11:30:49
Postat av: Emma

Hej, var har du fått det vita staketet som du har i hagarna ( eller vad man ska kalla det )?

Fin blogg ♥

2014-07-14 @ 22:05:17
Din bloggadress: http://emmamollerstedts.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh, tack så jättemycket! c:

2014-07-15 @ 12:19:37
Postat av: Elin

Herregud! Är galen i eran simsblogg den är bäst!!
Jag och en kompis skapade en egen förra veckan,besök gärna den!

Men tack igen för en underbar simsblogg!

2014-07-15 @ 22:11:51
Din bloggadress: http://sims3hastliv.bloggo.nu
Postat av: Fernanda

DU ÄR BÄST AMANDA. Vad heter du på star stable?♥♥♥♥♥♥♥

2014-08-20 @ 08:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Hejhej, mitt namn är Amanda och jag är en simsgalen tjej på 17 år. Jag har spelat sims sedan sims 1 kom och hittade det via min fader, och nu på senare år så nördar jag sims 3 till och från. Jag och mina Vänner här på TSN bestämde oss för att dela med oss av våra simmars historier här så jag hoppas ni följer och gillar det.





Hallå där! Jag heter Julia och jag är 17 år gammal. Jag har spelat Sims i väldigt många år, mestadels TS2. Jag själv är totalt hästtokig, och jag tycker även väldigt mycket om att redigera bilder och fota. Välkommna hit!

Mail:
[email protected]
Instagram:
-