GES - Utmaning med Daren

En helt vanlig morgon på gården och solen lysewr in genom mitt fönster. Man känner värmen mot kroppen och redan nu kan man förstå att det kommer och bli en varm dag. Jag kan inte låta bli att ligga kvar en liten stund extra bara för att tänka på hur bra jag har det. Att vi faktiskt lyckats bygga upp gården precis så som vi vill ha den. Daren ligger fortfarande och snarkar bredvid så jag pussar honom på pannan och går upp och klär på mig. Jag slänger på mig en klänning snabbt och sedan går jag ut till stallet för att fodra och släppa ut hästarna.
Jag möts direkt av en pigg liten White Sparkle, denna dam blir alltid så glad när man kommer ut till stallet. Vi gosar lite innan jag sätter igång med sysslorna. Klockan är ungefär 6:30 och jag är inte klar förens 7:30. Winning lane och White sparkle ska få vila idag medans Soraya ska bli trimmad i paddocken. Det blir inget speciellt att träna på idag utan jag ska låta henne röra sig och arbeta lite fritt.

Solen har stigit högt och den pressar på mig hela tiden. Jag fick snabbt byta om till mina ridkläder och pyssla om Soraya innan jag sadlar och rider bort mot Dressyrbanan. Hon kändes väldigt lugn och arbetsvillig och hon stod helt avslappnad medans jag satte upp.  Vi satte igång i skritt i 10 minuter och ökade sedan till trav.

Hon sänkte lätt huvudet ned till form och gav ifrån sig en lätt gnäggning. Jag satt med ett stort leende och var så stolt över min häst. Upp ner upp ner, vi hade en jämn och fin rytm och körde lite volter, halvhalter och även några serpentinbågar. Aldrig förr har hon lyssnat såhär bra på mig, det är nästan så att jag tappar hakan. Men istället skänklar jag på och njuter så länge det varar, imorgon kanske hon är tillbaka med det vanliga buset.

Solen trycker på så svettet rinner, Den är stark och ändå är klockan bara stax innan 8. Dagen den kommer nog gå väldigt snabbt.
När jag känner att jag är klar så möts jag av Daren som kommer gående, han såg lite besviken ut att han missat träningen. Han känner den pressen att han verkligen vill upp på ryggen men han är alldeles för feg. Istället njuter han av att se oss dansa fram i sanden. 

Jag satt i mina egna tankar under avskrittningen, Soraya har ju betett sig så fint och hon är så lugn. Så när Daren ändå är här varför inte få honom att testa sitta upp på henne iallafall. Det är väldigt tur att jag har fått ett par valpögon för han blir väldigt lätt övertalad.

Det tog inte mer än 10 minuter innan han satt på ryggen, Soraya brydde sig inte och daren satt nervöst men lämnade en liten klapp på Sorayas hals samtidigt som han nervöst fick ut ett tyst "duktigt".
Jag kan inte ens beskiva min lycka, hästarna har blivit som ett jobb för oss och vi planerar även att börja ta in och utbilda dem. Men ska jag ha tid för det måste jag ha någon som kan hjälpa mig med mina hästar och jag vill gärna att det ska vara Daren. Jag känner att vi är på rätt spår.

Jag är så himla stolt över honom, och Soraya också såklart. Men att se Daren på hästryggen gjorde mig varm i hjärtat så när Soraya var inställd i hagen så kunde jag inte låta bli att slänga mig om halsen på honom, min blivande man ♥

Postat av: Dina Kingblanket

Åå, vilken fin "första" början!!

2014-07-10 @ 12:33:31
Din bloggadress: http://dinakingblanket.blogg.se
Postat av: Ida Snowforest

Denna blogg är så bra! Men det borde hända lite mer som bränder, inbrott osv.
Och BARN... Ungar som föds och kryper hit och dit! xD
/Ida

2014-07-10 @ 13:10:51
Postat av: Evelina

Önskas att få ett inlägg om hur man laddar ner tex att hästen går på tygeln, samt hur man använder det man laddat ner 😄

2014-07-10 @ 13:26:31
Postat av: Anonymt är kul >:3

Du skriver så himla bra Amanda! Så beskrivande och målande! Jag älskar den här bloggen och roligast är när du skriver! Hoppas att du lägger in nåt nytt snart! Är så sugen på att läsa mer!

2014-07-10 @ 15:10:24
Postat av: Sims kanske är min grej?

Jag älskar eran blogg, ni är jätte intressanta att följa. Jag har tröttnat lite på sso och tror att jag ska börja spela sims och blogga om sims istället. Men var hittar man sims? Tacksam för svar!:)

Mejla mig.

2014-07-10 @ 15:26:23
Postat av: Juliette Frieondborn

Super blogg det här är en lycka.

2014-07-10 @ 18:32:46
Postat av: Gabbi

Hej! Jätte bra blogg! Jag har en fråga om sso: varför slutade du och Kim filma? Du var ju bäst!!!!

Svar: jag kände att jag inte orkade med det. Kram / Amanda
threesimsnerds.blogg.se

2014-07-10 @ 22:30:37
Postat av: Lova Westdotter

Vart laddade du ner boxarna och bokstäverna i phadocken?

Svar: http://lakesidesaddlery.weebly.com/stall-building.html där är boxarna, bokstäverna minns jag inte tyvärr
threesimsnerds.blogg.se

2014-07-12 @ 12:08:34
Din bloggadress: http://starstablesworld.bloggo.nu
Postat av: Julia

Har ni något tips på vad man kan söka på google om bokstäverna? Har sökt på dressyr bokstäver sims 3 men det kommer inte fram något intressant.. :/ :))

2014-07-20 @ 21:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




Hejhej, mitt namn är Amanda och jag är en simsgalen tjej på 17 år. Jag har spelat sims sedan sims 1 kom och hittade det via min fader, och nu på senare år så nördar jag sims 3 till och från. Jag och mina Vänner här på TSN bestämde oss för att dela med oss av våra simmars historier här så jag hoppas ni följer och gillar det.





Hallå där! Jag heter Julia och jag är 17 år gammal. Jag har spelat Sims i väldigt många år, mestadels TS2. Jag själv är totalt hästtokig, och jag tycker även väldigt mycket om att redigera bilder och fota. Välkommna hit!

Mail:
[email protected]
Instagram:
-